„Kto pije moją Krew, ma życie wieczne”
W tym poniższym dyskursie Jezus odnosi się bezpośrednio do Eucharystii. Dlatego nie powinno się zapominać, że słowa i sakramentu nigdy nie powinno się rozdzielać.
Z ewangelii św. Jana (J 6, 53–57)
Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie.
Refleksja
Właściwy obieg krwi w organizmie jest oznaką zdrowia i życia. W Starym Testamencie czytamy, że życie jest we krwi. A ponieważ życie należy do Boga, dlatego nigdy nie można było spożywać krwi zwierząt, aby nie zawłaszczać życia.
Kiedy Jezus zapewnia, że Jego Krew jest prawdziwym napojem, Jego słowa nie zostały właściwie zrozumiane, co skutkowało opuszczeniem Go przez wielu.
Podczas ostatniej wieczerzy Jezus, za pośrednictwem chleba i wina, konsekrowanego przez Niego, prawdziwie daje swoje ciało do spożycia a krew do picia. Podczas eucharystycznego misterium zostaje nam ofiarowana Krew Kalwarii jako krew życia, życia Chrystusa, które staje się naszym życiem.
A zatem nie jest wystarczające to, że Krew Chrystusa została przelana na krzyżu; że zostałem Nią obmyty podczas chrztu; że Jej oczyszczająca moc usprawiedliwia mnie podczas spowiedzi; jest konieczne, abym pił Krew Chrystusa podczas Eucharystii.
Z „Wprowadzenia do Ewangelii św. Jana” Antoniego Rosmini, kapłana (198–200)
„Po ustanowieniu sakramentu Eucharystii Jezus powiedział uczniom, że odtąd będzie pił nowy kielich, razem z nimi, kiedy przyjdzie do swojego Królestwa. Nazywa go nowym kielichem, nowym winem, gdyż Jego ciało zostanie uwielbione, mówi, że będzie go pił razem z nimi, aby wskazać na ich uczestnictwo w Jego obecności eucharystycznej.
Ta Krew, która za wyrokiem Bożym, ma oczyszczać dusze, jest zarówno Krwią Syna człowieczego, jak i Syna Bożego, Jezusa Chrystusa. On Ją dał ludziom pod postacią wina; Krew żywą i ożywiającą, prawdziwe oczyszczenie dusz, Krew nowego i wiecznego Przymierza.
A zatem, obecność eucharystyczna Chrystusa pod postacią chleba i wina, jest obecnością, która nie podlega ziemskim prawom i daje duszy życie duchowe w Chrystusie, który już nigdy nie może umrzeć, ponieważ Jego natura jest nieśmiertelna. Eucharystyczne Ciało Chrystusa ma postać ponadnaturalną, która pochodzi tylko z Nieba i dlatego jest żywe i ożywiające: nic nie może Go zniszczyć.”
Comments:0
You must log in to post a comment.