Krew Chrystusa – znak jedności
Paweł Apostoł podkreśla pokojową i jednoczącą rolę Jezusa Chrystusa. Poprzez swoją odkupieńczą śmierć zniweczył On wszelką przeszkodę, aby stworzyć nową, zjednoczoną ludzkość.
Z Listu św. Pawła Apostoła do Efezjan (Ef 2, 13. 17–20)
Ale teraz w Chrystusie Jezusie wy, którzy niegdyś byliście daleko, staliście się bliscy przez krew Chrystusa. … A przyszedłszy zwiastował pokój wam, którzyście daleko, i pokój tym, którzy blisko, bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca. A więc nie jesteście już obcymi i przychodniami, ale jesteście współobywatelami świętych i domownikami Boga — zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, gdzie kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus.
Refleksja
Ludzie zawsze dążyli do jedności – jest to pewien głos ich natury, który pozwala im czuć się braćmi i popycha ich do tworzenia jednej wielkiej rodziny.
Bóg oferuje wszystkim dar Kościoła, który jest znakiem i narzędziem zjednoczenia. Kościół jest waśnie taki, ponieważ przekazuje przesłanie miłości swojego Założyciela; daje świadectwo żywej jedności w miłości, o którą Chrystus prosił Ojca, zanim złożył najwyższą ofiarę ze swego życia. Pojednanie, które wypełniło się poprzez śmierć Chrystusa, zrodziło pokój oraz jedność z Bogiem.
W ten sposób Krew Chrystusa, który jest naszym pokojem, tworzy warunki dla nowej ludzkości. Owo bycie współobywatelami świętych i domownikami Boga pomaga w przekraczaniu społecznych granic naszych miast i regionów, rozszerza relacje braterskie, sięgające bram nieba. Chrześcijanie, jako członkowie niebiańskiej rodziny, stają się umiłowanymi dziećmi Bożymi oraz posiadają prawo do dziedzictwa niebieskiego, którego im hojnie udziela ich Ojciec Niebieski.
Miejsce przebywania tej rodziny Bożej ukazane jest jako budowla: apostołowie oraz prorocy stanowią fundament owej budowli, natomiast Chrystus jest kamieniem węgielnym, który spaja tą budowlę.
Z dzieła „Przeciw Fabianowi” św. Fulgencjusza z Ruspe, biskupa (księga 8, 19.20)
Z daru miłości zostało nam udzielone, że to, co celebrujemy na sposób mistyczny, dokonuje się również w rzeczywistości. Dokładnie tak, jak mówi apostoł: Ponieważ jeden jest chleb, przeto my, liczni, tworzymy jedno Ciało. Wszyscy bowiem bierzemy z tego samego chleba (1 Kor 10, 17).
Nasz Zbawiciel pragnął, abyśmy na pamiątkę Jego śmierci, prosili o to, o co On prosił dla nas: Ojcze Święty, zachowaj ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś, aby tak jak My stanowili jedno (J 17, 11). O to zatem prosimy dla nas, kiedy składamy w ofierze Ciało i Krew Chrystusa. To była modlitwa, w której Zbawiciel prosił za swoich uczniów, pokazując, że również my, podczas świętej ofiary, powinniśmy wypraszać szczególnie tę łaskę, o którą On, ustanawiając obrzęd świętej Ofiary, raczył prosić, jako najwyższy Kapłan. Jednakże to, o co prosimy, to znaczy; o jedność z Ojcem i Synem, otrzymujemy poprzez jedność duchowej łaski. Podczas gdy święty Kościół modli się w czasie świętej ofiary Ciała i Krwi Chrystusa, aby została mu udzielona łaska Ducha Świętego, tym samym wyprasza dar miłości, poprzez który jest w stanie zachować jedność w Duchu oraz życie w pokoju.
Comments:0
You must log in to post a comment.